مشاهده خبر
09

گوگل سایت های فاقد نسخه موبایل را در نتایج عقب می اندازد

 

آیا تاکنون به میزان استفاده روزانه خود از تلفن همراه یا تبلت در هنگام وبگردی توجه کرده اید؟ حتما میزان استفاده شما از لپ تاپ تان از زمان خرید یک تلفن همراه هوشمند کمتر شده است. گوگل در جدید ترین اقداماتش در بهینه سازی نتایج جستجو اخیرا قصد کرده تا سایت هایی که نسخه همراه ندارند را از نظر رتبه در میان نتایج جستجو عقب بیاندازد.

 

این بدین معناست که چنانچه وبسایت شما دارای نسخه هماهنگ با تلفن های همراه نباشد، حتی در صورت دارا بودن بازدید کنندگان بسیار باز هم در میان نتایج در مقایسه با سایت های دیگر دارای رتبه کمتری خواهد بود. تحقیقات اجتماعی نشان داده اند که بیش از ۸۰ درصد کاربران گوگل نتایج موجود در صفحات دوم به بعد را در هنگام جستجو نگاه نمیکنند و تنها به محتویات صفحه اول اکتفا کرده و به اعتبار آنها کاملا اعتماد میکنند. برای مدت مدیدی گوگل SEO و فاکتور های فنی سایت ها را معیار جستجو قرار داده بود اما گوگل بخصوص در ۱ سال اخیر بخصوبی هدف خود را مشخص و اعلان داشت که فاکتور های سنجش قبلی منسوخ شده و دیگر مورد استفاده نیستند.

 

گوگل هم اکنون فاکتور های فنی سایت همچون لغات کلیدی و SEO را تنها بخش کوچکی از سنجش نتایج میداند و معیار های اصلی را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی پیدا میکند. هم اکنون اینکه چه کسانی، با چه رده سنی و تحصیلاتی وارد سایت شما میشوند هم در اعتبار سنجی سایت شما و میزان صحت اصلاعات موحود بر سایت شما تاثیر دارد. مسلما حالا تنها به اشتراک گذاری محتوای پربازدید سبب افزایش رتبه نخواهد شد و شما میبایست روی نوع و جنس بازدید کنندگان خود نیز تمرکز کنید. گوگل در سال 2013 اگوریتم جستجوی خود را از حالت ساده یعنی بر اساس کلمات کلیدی به سیستم هوشمند جدیدی که در واقع ترکیبی نیز هست تغییر داد. در این سیستم ترکیبی از عوامل مختلف همچون قدمت سایت، خدمات ارائه شده توسط آن، نبود محتوای تکراری در آن و طراحی هوشمند نقشه سایت (SiteMap) اهمیت بسیار دارند.

 

بنابر این علاوه بر محتوا طراحی و کد نویسی صفحات نیز تا حد بسیاری در انتخاب شدن نتایج دست دارند. SEO امروزه یک صنعت بزرگ در بحث تبلیغات محسوب میشود. تقریبا 823 میلیون سایت از کد های اختصاصی برای معرفی سایت خود و بالابردن آن در لیست گوگل استفاده میکنند و گوگل هر ثانیه میزبان 100 جستجوگر میباشد. اغلب این جستجو کننده ها بدنبال شرکت ها و سرویس های مد نظر خود هستند. SEO یک صنعت نان آور نیز هست زیرا در صورت مهارت برنامه نویس و تضمین جدید بودن محتوا سود آوری آن نیز از پیش تضمین شده است. بر خلاف آنچه اغلب میپندارند نمیتوان گوگل را به سمت گرفتن وبسایت خود سوق داد زیرا در اصل این الگوریتم های کامپیوتری هستند که نتایج را انتخاب میکنند.

 

شما از چه فاکتور هایی برای افزایش رتبه سایت یا وبلاگ خود استفاده میکنید؟

 

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |